Zamieszczone przez Marcello01
Czy bać się ASO?
Zwiń
X
-
Czy bać się ASO?
Witam,
Dziś zgłosiłem się do ASO Konarzewski w Bydgoszczy aby umówić się na sprawdzenie auta a dokładniej jak to Pan z serwisu określił diagnozę. Zgłosiłem następujące problemy:
1. Świst przy prędkości 90 km/h i wyżej. Chodzi o świst przy przednich szybach bocznych, określiłbym to dosadniej jako szum. Wrażenie jest takie jakby okno było niedomknięte.
2. Schowek od strony pasażera nie chce się domykać, trzeba z większą siłą domknąć go przytrzymując przy mechanizmie otwierania.
3. Opony dziwnie szumią od środka (tak mi się wydaję jest taki dziwny szum jakby coś leciutko obcierało) przy większych łukach można to usłyszeć do prędkości 60 km/h. Tutaj się zastanawiam czy to nie przez opory toczenia etc. ale to byłoby słyszalne cały czas a nie przy większych łukach. Opony to seryjne Continental 195/65/15 nie wiem czy nośność ma znaczenie 91 tj. 615 kg.
To wszystko zgłaszam w ramach gwarancji. No i teraz pytanie czy obawiać się tej diagnozy czy znają się w ASO u Konarzewskiego na rzeczy czy będzie jak we większości ASO, że pseudofachowcy zaczną myśleć co może być tego przyczyną.
Odnośnie punktu 3 chciałem wymienić jutro opony na zimówki bo mam w nocy wyjazd do Krakowa i nie wiem czy jest sens Pan z serwisu gwarantował, że można spokojnie wymienić bo wrzucę zamiennik tj. 205/55/16 i jeśli coś jest nie tak to na tych oponach też to będzie można zobaczyć.
Do ASO udaję się w piątek o 13.
-
-
Coś mi się wydaje, że zdarzają się egzemplarze z takim niedociągnięciem. Wydaje mi się, że uszczelka nie spełnia swojej roli. Według mnie jest jakby za mała i dlatego tak się dzieje lub nie do końca styka się drzwiami.
A zauważyłem problem po tym jak przejechałem się Octavią 2.0 TDI, że tam jest cisza i spokój przy prędkości 130 km/h a ja mam przy 90 km/h szum jakbym jechał plaża a na morzu był sztorm
[ Dodano: Wto 12 Paź, 10 19:30 ]
Mówiąc szczerze to szum i schowek to pikuś ale ten szum przy łukach mnie martwi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemek88Zamieszczone przez Jahu551. Świst przy prędkości 90 km/h i wyżej. Chodzi o świst przy przednich szybach bocznych, określiłbym to dosadniej jako szum. Wrażenie jest takie jakby okno było niedomknięte
Komentarz
-
-
Enriquez Mówisz tutaj o świście po stłuczce a moje auto nie miało żadnej przygody także to uszczelki.
eroberto1 Taaaa nie miało być w OII FL. Niestety jest i to w dodatku z obu stron z przodu. A co do tyłu to nie wiem może też coś tam świszczy ale nie jeżdżę z pasażerami także nie mam jak sprawdzić.
A jak wygląda sprawa ze schowkiem i oponami czy ktoś miał lub ma takie dolegliwości?
Komentarz
-
-
Re: Czy bać się ASO?
Zamieszczone przez Jahu55
1. Świst przy prędkości 90 km/h i wyżej. Chodzi o świst przy przednich szybach bocznych, określiłbym to dosadniej jako szum. Wrażenie jest takie jakby okno było niedomknięte.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Odnośnie pkt. 3 wydaje mi się, że opony mogły się nierównomiernie zużyć (zetrzeć, czy jak to nazwać). Ja miałem tak samo, jak tuleje wahacza były do wymiany a dłużej z nimi jeździłem. Po wymianie pojawiał się czasem własnie taki dźwięk ocierania od opon. Choć z drugiej strony to za nowy samochód jest żeby tak się zadziało.
Komentarz
-
-
Kolego Jahu55 co do świstu to zrób sobie taki eksperyment, zaklejaj kolejno taśmą samoprzylepną szczeliny w drzwiach najpierw np. prawe przednie, pomykaj trochę potem prawy tył , też pomykaj potem następne, a na koniec poproś kolesia lub kogoś tam żeby zakleił lewy przód i też pomykaj trochę zobaczysz jakie fajne efekty.Używać niezbyt mocnej taśmy.pryncypal
Komentarz
-
-
Wybaczcie, że dopiero teraz opiszę wrażenia z ASO ale nagle wyskoczyła praca na pierwszy plan.
Przechodząc do sedna zjawiłem się w Skodzie. Wpierw lekka konsternacja bo nie ma mechanika, który miał na mnie czekać i nagle napatoczył się (przepraszam za określenie) mechanik wychodzący z łazienki. Wpierw jazda testowa czy faktycznie słychać świst w przednich drzwiach z obu stron. Wyjechaliśmy na ulicę Nowotoruńską i but w podłogę (jak młodzieżowo) aby Pan mechanik usłyszał świst. Zawróciliśmy na rondzie toruńskim i znowu but. Pan potwierdza świst i nagle niemiła niespodzianka Pan z białą czapką i suszarką :shock: :shock: :shock: . Na szczęście Pan mechanik się przydał bo był moim alibi na prędkość i zakończyło się na pouczeniu. Przechodząc do meritum, mechanik stwierdził: słychać świst lecz był to za krótki odcinek aby dojść do tego co powoduję ten odgłos. Czyli jestem umówiony na środę godzina 14 aby wybrać się w dalszą trasę z mechanikiem aby mógł po dociskać szybę i dociągnąć drzwi podczas jazdy aby znaleźć sedno problemu. Trochę dziwne metody jak dla mnie no ale cóż.
Co do schowka to Pan mechanik potwierdził moje spostrzeżenia, że coś się spier...iło. Wymontował schowek i zaczął dłubać. Jak na śrubokręt i Pana mechanika czas oczekiwania całkiem przyzwoity 30 min. Schowek działa!!! . Podobno lewy haczyk który łapał schowek aby go zamknąć był za długi (maszyna źle wycięła).
Tarcie opon cóż tu mogę powiedzieć niestety wymieniłem opony 195/65/15 na 205/55/16 i tarcie zanikło. Nie wiem czy to opór toczenia lub też jakiś błąd fabryczny opon ale będę je reklamował u producenta tj. Continantal.
Reasumując, z góry przepraszam za taki wywód ale chciałem opisać wszystko. No to tak, schowek naprawiony metodami chałupniczymi znaczy asowczymi ale działa. Opony sam naprawiłem zmieniając na inne. A ze świstem w szybach przednich będę walczył w środę. Mechanik powiedział, że OII FL ma miększe uszczelki wokół drzwi niż OI i OII i to może być powodem.
Komentarz
-
-
U mnie tak samo jest głośny szum opon seryjnych, który nasila sie na łukach, zapewne tak one już mają.
Mam takie pytanie bo też przymierzam się do wymiany na zimówki:
czy przy wymianie opon z 205/55/16 na 195/65/15 trzeba coś zmieniać w ustawieniach?
Bo jest tam taka opcja +/- 10% i nie wiem w którą strone to ruszyć i czy wogóle ruszać?pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cezaryaksumU mnie tak samo jest głośny szum opon seryjnych, który nasila sie na łukach, zapewne tak one już mają.
Mam takie pytanie bo też przymierzam się do wymiany na zimówki:
czy przy wymianie opon z 205/55/16 na 195/65/15 trzeba coś zmieniać w ustawieniach?
Bo jest tam taka opcja +/- 10% i nie wiem w którą strone to ruszyć i czy wogóle ruszać?
Komentarz
-
-
ASO to ZŁO :evil:->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cezaryaksumZamieszczone przez Jacek Wo.W ustawieniach czego ?????????
2) Jeśli tak, to opona 195/65/15 jest i tak o 0,41% większa, więc korekta o 0% ... :lol:
3) Opcja +/- 10% - generalnie dopuszczalne są zamienniki w odchyleniu +/- 2%, 10% dla takich opon to wzrost średnicy o 7 cm ...
Komentarz
-
-
w ustawieniach komputera pokładowego jest opcja przy zmianie kół na inny rozmiar.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojadcezaryaksum, tez mam taka opcje w Maxi-Dot , i sam mam dylemat bo zimowki mam 195/65 r15 a letnie 205/55 r16 i zimowki sa wyższe, wieksze koło sie wolniej kreci, wiec chyba trzeba jednak cos tam przestawic tzn można a nie trzeba.
Różnica w średnicy koła 195/65/15 a 205/55/16 to 2,6 mm, czyli 1,3 mm róznicy promieniu koła.
Większa róznica jest między nową oponą (bieznik ca. 8 mm), a taką co ma 20% zużycia i bieżnik 6 mm :lol:
Komentarz
-
Komentarz